Saturday, October 20, 2012

Wonder..

ALLAH WORKS IN WONDER.
AND I ALWAYS WONDER WHAT IS THE WONDER ALLAH IS ACTUALLY PLANNING FOR ME?

Alhamdulillah baru saja selamat tiba di bumi Shamrock semalam, setelah pulang ke Malaysia selama 2 minggu.

Sungguh, tiada daya upaya melainkan dengan kehendakNya.
Sungguh tanpa kekuatan dari Allah, tak mampu untuk saya berdiri lagi dan meneruskan semuanya..

Dalam usia semuda 21 tahun, saya tak sangka begitu cepat Allah ambil perkara yang cukup besar dalam hidup saya, arwah abah saya.
Saya tak sangka selepas ni, saya takkan ada seseorang lagi untuk saya panggil abah..
Dan saya tak sangka, cuti summer lepas merupakan kali terakhir saya dapat sentuh arwah abah, berbual panjang dengannya dalam keadaan arwah abah masih sihat.

Pemergian yang tak disangka-sangka..

Sungguh, Allah works in wonder..

Flashing back to my college life in KMB..

"Kenapa saya dapat twinning program? Saya nak full course di oversea..Never come across my mind that I would take a twinning program? Why oh why?!"

Dan akhirnya saya dapat jawapannya sekarang..

Kerana Allah nak saya jaga Mama dan adik saya di Malaysia.. Dan Dia tahu, barangkali, kalau Dia izinkan saya ke oversea lebih lama, mungkin itu tidak baik untuk kami sekeluarga..

...

Dan Dia juga tahu, Dia akan ambil abah saya pada saat saya masih di oversea lagi..
...

Sungguh, tak mudah hadapi ujian ini.. Bila mana orang disekeliling mengatakan, "Allah menguji awak, utk ajar awak letakkan kebergantungan awak sepenuhnya kepada Dia saja..", deep in my heart, I would say, "easy said than done, people.."

I would have to admit, bila mana Allah ambil arwah abah, sebahagian dari diri saya juga hilang..
Being the only daughter in my family, who are very close with the arwah, surely this is not easy..

Sewaktu arwah abah di hospital, saya bermonolog dalaman diam-diam..
"Allah, adakah aku benar-benar dah bersedia untuk kehilangan abah sekarang?"
...

Saya bukan robot yang tiada perasaan, maka saya tahu, tentunya pemergian awah abah suatu yang akan ditangisi..
Dan saya tahu, saya bukan super saiya yang boleh recover dalam masa sehari dua..
...

Mengharapkan kekuatan luar biasa dari Allah utk menghadapi ujian sebesar ini..

ALLAH WORKS IN WONDER..
AND I DO WONDER, WHAT IS THE WONDER ALLAH IS ACTUALLY PLANNING FOR ME?

... ONLY TIME WILL TELL...

Perhaps, the wonder Allah is planning for me is indeed very big and special, and that's why He would have to take someone really special and important in my life...

Allah, make me strong..
Make my Mama strong..
Make my siblings strong..
Make my whole family strong..

ALLAH WORKS IN WONDER..
AND I DO HOPE TO SEE WHAT IS THE WONDER HE IS PLANNING FOR ME..

I DO HOPE..
AND I DO PRAY..




1 comment:

  1. hugs and prayers from coventry...

    sungguh! tiada daya dan upaya kita selain dari Allah...

    ReplyDelete